Pro-Trump commentator Scottie Nell Hughes will anchor her own show on Russian state TV

Scottie Nell Hughes has signed a contract to anchor her own weeknight show on Russia state TV network RT America. Joshua Blanchard/Getty Images
  • Scottie Nell Hughes, a prominent surrogate for President Donald Trump, will anchor her own show on the American arm of the Russian state TV network RT.
  • Hughes has previously appeared as a regular conservative contributor on CNN and as a guest on Fox News, the latter of which she is currently suing for “blacklisting” her following sexual assault allegations she made against a Fox Business host.
  • The US intelligence community describes RT America as a Kremlin-funded Russian propaganda outfit, and it was required to register with the State Department as a foreign agent.

Scottie Nell Hughes, a conservative political commentator who appeared prominently for years on CNN and Fox News, signed a multi-year contract to anchor a weeknight show on RT America, which is part of Russian state television network Russia Today.

Hughes will be anchoring the weeknight slot on RT between 5 and 8PM, a position formerly held by the late long-time television host Ed Schultz, who died in July, according to The Hollywood Reporter.

“It’s an honour and privilege to anchor RT America’s weeknight newscasts,” Hughes said in a statement to the The Hollywood Reporter. “Ed Shultz was a dear friend and mentor. I can never fill his shoes, but I’ll do my best to live up to his high standards by reporting the real news, with balance, respect and hopefully a bit of Southern charm.”

While Hughes was once a prominent figure in the conservative media and one of President Donald Trump’s staunchest supporters, she found herself on the outs after filing a sexual harassment lawsuit against Fox News, on which she had occasionally appeared as a guest.

In the suit, Hughes claims she was “blacklisted” and denied a contributor contract with the network after allegedly being raped by Fox Business host Charles Payne.

In April, a federal judge dismissed most of the allegations in Hughes’ lawsuit, including the gender-based violence, defamation, and discrimination claims, but allowed her to move forward with her claim that Fox retaliated against her by not hiring her as a paid contributor over the misconduct accusations.

RT, which is heavily funded by the Russian government, was required last year to register as a foreign lobbying agent after the State Department accused the network of serving as a Russian propaganda outlet.

The US intelligence community’s assessment of Russian interference in the 2016 election identified RT America’s programming as a crucial tool in “the Kremlin-directed campaign to undermine faith in the US government and fuel political protest.”